Tisk, aktuality
INTERIÉR MUSÍ LÁKAT K NÁKUPŮM
(datum) 18.03.2009, (autor) Atis-em
Firma ATIS – em spol. s r.o. spolupracuje s obchodními organizacemi v oblasti komplexního vybavení obchodů, architektonických a inženýrských služeb v oblastiinteriérů a staveb od koncepčního návrhu a výtvarného řešení až po dodávku stavebních prací a interiéru. Na českém trhu působí již 18 let.
V rámci přímého prodeje nabízí firma ucelený program obchodního zařízení pro veškerý sortiment (oděvní, obuvnický, elektra, potraviny, …) vč.montáže. Jednotlivé prvky obchodního zařízení lze shlédnout ve výstavní síni společnosti.
Položili jsme pár otázek ing.arch.Emilu Mikšovičovi – jednateli firmy.
1. Na jaké zákazníky se při návrzích a vybavování obchodů zaměřujete ?
Soustřeďujeme se na zákazníky z řad jak individuálních podnikatelů, tak obchodních řetězců prodejen. Snažíme se o individuální přístup ke každému zákazníkovi s možností jeho aktivní účasti k tvorbě designu prodejního zařízení. Ze zkušeností víme, že pokud spolupráce probíhá tak, že se oba partneři tzn.architekt i investor akceptují, bývá výsledek velmi dobrý. Nabízíme jim kompletní služby od architektonického a designového návrhu, projektu interiéru a projektu nutných stavebních úprav, přes realizaci stavebních prací a technologií až po samotnou dodávku interiéru a obchodního zařízení. Toto oceňují zejména obchodníci s účastí v obchodních centrech. Ale nejen ti. Pro investora je důležitý termín dodání vybavení obchodu, tedy doba kdy do své prodejny investuje, ale zatím netrží. A zde se mu naše komplexnost služeb velmi hodí. Prodejní jednotky standardního typu předáváme do 2-4 týdnu po uzavření smlouvy o dílo, atypické nebo jinak náročné interiéry jsou odvislé od náročnosti návrhu.
2. Je něco, čím se odlišujete od jiných firem s obdobnou činností, tzn.dodávkami
obchodního zařízení ?
Předně bych chtěl zdůraznit, že naší prací není dodat zákazníkovi jakýkoliv typ obchodního zařízení tzn.nějaký stojan, regál, štendr apod., na který pak navěší zboží. Při celkovém finančním nákladu na vybudování prodejny, není cena za obchodní zařízení nijak ohromující. Rozhodně víc připadá na stavební dodávky a technologie (podlahy, elektroinstalace, osvětlení, klimatizace, vzduchotechnika, výlohové výkladce, vstupní dveře nebo rolety atd.).
Zákazníka se od prvního kontaktu snažíme vést cestou k splnění společného cíle a tím je funkční, dispozičně a provozně fungující interiér, zajímavě výtvarně a materiálově působící na kupujícího. Interiér, který má svou atmosféru a tou samozřejmě pomáhá prodávat.
Rozsah prodávaného sortimentu by měl vycházet z velikosti dané plochy a nikoliv danou plochu „přetížit“ množstvím prodávaného sortimentu. Preferujeme názor, že zákazník má vnímat především zboží a prodejní regál nebo gondola slouží pouze k jeho vystavení nebo uložení v prodejním prostoru. Zároveň by prodejní zařízení mělo být variabilní, protože i změna výšky výstavní police, změna polohy držáku nebo druhu držáku je z provozního hlediska důležitá.
Považuji za výhodu i naši stavební odbornost. Zejména při realizacích v obchodních centrech potřebuje investor nejen dispoziční návrh prodejny, ale kompletní projektovou dokumentaci stavebních úprav a specialistů (elektroinstalace, osvětlení, zdravotechnika, vzduchotechnika,požárně bezpečnostní řešení, atd.), koordinaci těchto profesí a inženýring vč.jednání s dotčenými orgány státní správy. Tyto věci, zvládáme dobře na celém území ČR a SR a po stanovení priorit s investorem i rychle reagujeme.
3. Máte nějaké zajímavé realizace z poslední doby ?
Určitě to byla prodejna značkového textilu a obuvi EXTREME FASHION ve Vsetíně, kde investor výborně zvládl složitou rekonstrukci dost zchátralého stávajícího objektu, kde byly zároveň velmi limitující faktory jako stávající prostor, výšky místností, statika konstrukcí apod. Zároveň je zde vidět, že kvalitní značkové zboží je zde prezentováno na moderním variabilním zařízení, s použitím kvalitních povrchových úprava materiálů. Interiér je řešen do posledního detailu
Dále bych rád z našich posledních realizací vzpomenul na prodejnu PARIS WOMEN značkové dámské módy ve Fashion Aréně v Praze, kde se společně prezentovali čtyři významné francouzské značky Havrey, Fred Sabatier, Bruno Saint Hilaire a Didier Parakian. Zde kromě požadavků na kvalitní zpracování a materiály (některé ne příliš běžné) byl splněn i záměr investorů 4x za rok rotovat umístění sortimentu značek v prodejně a to při minimálních komplikacích.
4. Co chystáte pro své stávající nebo potenciální zákazníky v dohledné době ?
Kromě návrhů a realizace obchodů provádíme i realizace výstavních expozic. Srpnový veletrh KABO v Brně bude nově v pavilonu P. Zde ve spolupráci s BVV chystáme v našem stánku zdarma pro návštěvníky veletrhu KABO a STYL semináře, přednášky, ukázky a fotografie možných řešení a příkladů. Zákazníci uvažující o otevření či modernizaci své prodejny zde mohou čerpat cenné informace a zkušenosti architekta, který se jim bude po domluvě věnovat. Protože o osobní konzultace bývá zájem, je možno si termín rezervovat již teď a to na tel.č. 604 288 611 nebo +420 577244088.
zdroj : časopis MAXIFASHION č.3/2009